۱۵ بیماری رایج سالمندان

جین وی، MD، مدیر اجرایی موسسه رینولدز که در حال پیر شدن در دانشگاه آرکانزاس برای علوم پزشکی در راک کوچک است، توضیح می‌دهد: ” درست مانند ترک سیگار و از دست دادن وزن، می‌تواند به شما در پیش‌گیری از خطرات سلامتی ارشد کمک کند.” از جمله a، دکتری که در حوزه سلامت سالمندان تخصص دارد، در تیم ارشد بهداشت و درمان می‌تواند به شما کمک کند یاد بگیرید چطور با بیماری‌های مزمن بهتر زندگی کنید.

پس از آن شما هم می‌توانید در میان ۴۱ درصد افراد بالای ۶۵ سال باشید که می‌گویند سلامتی آن‌ها بسیار خوب و یا عالی است.

۱. ورم مفاصل

geriatrician ماری برنارد، معاون موسسه ملی پیری در پیری در مریلند، می‌گوید: “ورم مفاصل احتمالا تنها وضعیتی است که افراد ۶۵ ساله یا مسن‌تر با آن مخالفند”. CDC تخمین می‌زند که این بیماری ۴۹.۷ درصد از تمام بزرگسالان بالای ۶۵ سال را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد و می‌تواند منجر به درد و کیفیت پایین زندگی برخی از سالمندان شود. اگر چه آرتروز می‌تواند شما را از فعال بودن دلسرد کند اما مهم است که با پزشک خود کار کنید تا یک برنامه فعالیت شخصی را توسعه دهید که همراه با درمان دیگر می‌تواند به حفظ سلامتی ارشد کمک کند.

۲. بیماری‌های قلبی

طبق گزارش CDC، بیماری قلبی همچنان قاتل اصلی بزرگسالان بالای ۶۵ سال است که مربوط به مرگ ۴۸۹،۷۲۲ نفر در سال ۲۰۱۴ است. بنا به گزارش مجمع فدرال سازمانی در زمینه آمار مربوط به پیری، بیماری قلبی به عنوان یک وضعیت مزمن، ۳۷ درصد از مردان و ۲۶ درصد از زنان ۶۵ سال و بیشتر را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. به عنوان سن افراد، آن‌ها به طور فزاینده‌ای با عوامل خطر مانند فشار خون بالا و کلسترول بالا زندگی می‌کنند که شانس داشتن سکته یا بیماری قلبی را افزایش می‌دهند. توصیه دکتر برنارد برای پرداختن به این خطرات سلامتی ارشد نه تنها به بیماری قلبی کمک می‌کند بلکه می‌تواند سلامتی ارشد را در میان هییت مدیره بهبود بخشد: ” ورزش کنید، خوب بخورید، استراحت کنید. خوردن خوب به معنای خوردن در مد است که به شما این امکان را می‌دهد که یک وزن سالم با یک رژیم سالم و سالم داشته باشید.”

۳. سرطان

بنا بر گزارش CDC، سرطان دومین علت اصلی مرگ افراد بالای ۶۵ سال با مرگ ۴۱۳،۸۸۵ نفر در سال ۲۰۱۴ است. CDC همچنین گزارش می‌دهد که ۲۸ درصد از مردان و ۲۱ درصد زنان بالای ۶۵ سال با سرطان زندگی می‌کنند. اگر در ابتدا از طریق screenings، مانند ماموگرافی، colonoscopies، و کنترل پوست دستگیر شوید، بسیاری از انواع سرطان‌ها قابل‌درمان هستند. و با اینکه شما همیشه قادر به پیش‌گیری از سرطان نیستید، می‌توانید کیفیت زندگی خود را به عنوان یک زندگی عالی با سرطان، از جمله در طول درمان، با کار کردن با تیم پزشکی خود و حفظ توصیه‌های عالی زندگی آن‌ها، بهبود بخشید.

۴. بیماری‌های تنفسی

بنا بر گزارش مرکز کنترل بیماری‌ها، بیماری‌های مزمن تنفسی مزمن، مانند بیماری ریوی مزمن (COPD)سومین عامل رایج مرگ افراد ۶۵ سال و بزرگ‌تر با مرگ ۱۲۴،۶۹۳ نفر در سال ۲۰۱۴ هستند. در میان افراد ۶۵ سال و بزرگ‌تر، حدود ۱۰ درصد مردان و ۱۳ درصد زنان با آسم زندگی می‌کنند و ۱۰ درصد از زنان و ۱۱ درصد زنان با برونشیت مزمن یا emphysema زندگی می‌کنند. اگر چه داشتن یک بیماری تنفسی مزمن، خطرات سلامتی را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود که شما در معرض ذات‌الریه و دیگر عفونت‌های دیگر قرار بگیرید، تست‌های عملکرد ریه را دریافت کنید و یا با استفاده از اکسیژن به عنوان آموزش، راهی طولانی برای حفظ سلامتی ارشد و کیفیت زندگی خود خواهید داشت.

۵. بیماری آلزایمر

براساس گزارش CDC، بیماری آلزایمر شامل مرگ افراد بالای ۶۵ سال در سال ۲۰۱۴ است. انجمن آلزایمر گزارش می‌دهد که یک نفر در سن ۶۵ سال و بزرگ‌تر، که حدود ۱۱ درصد است، مبتلا به بیماری آلزایمر است، اما چون تشخیص چالش برانگیز است، تشخیص درست این که چه تعداد از افراد با این وضعیت مزمن زندگی می‌کنند دشوار است. با این حال، متخصصان تایید می‌کنند که اختلال شناختی تاثیر قابل‌توجهی بر سلامت سالمندان در کل طیف دارد، از مسائل ایمنی و مراقبت به هزینه درمان، چه در خانه و چه در یک ساختمان مسکونی.

۶. پوکی استخوان

به گفته برنارد، ” کی می‌تواند به تبدیل شدن به متحرک و یا به طور بالقوه معلول کمک کند و یا شکستگی یا شکستگی مهره‌های ستون را داشته باشد.” بنیاد ملی پوکی استخوان تخمین می‌زند که ۵۴ میلیون آمریکایی بیش از ۵۰ سال بر حسب جرم یا پوکی استخوان پایین تحت‌تاثیر قرار می‌گیرند و آن‌ها را در معرض خطر شکستگی یا شکستگی قرار می‌دهند که می‌تواند منجر به سلامتی ارشد و کاهش کیفیت زندگی شود. آن‌ها تخمین می‌زنند که تا سال ۲۰۲۰ این تعداد به ۶۴.۴ میلیون افزایش خواهد یافت

۷. دیابت

CDC تخمین می‌زند که ۲۵ درصد از افراد ۶۵ سال و مسن‌تر با دیابت زندگی می‌کنند که یک ریسک قابل‌توجه سلامتی است. طبق آمار CDC، دیابت باعث مرگ ۵۴،۱۶۱ در میان بزرگسالان بالای ۶۵ سال در سال ۲۰۱۴ شد. دیابت را می توان شناسایی کرد و در ابتدا با تست‌های خون ساده برای سطح قند خون مورد توجه قرار گرفت. هرچه زودتر بدانید که شما در معرض خطر ابتلا به دیابت هستید، هر چه زودتر شروع به ایجاد تغییراتی در کنترل بیماری و بهبود وضعیت سلامت طولانی‌مدت خود بکنید.

۸.  ذات‌الریه

بنا بر گزارش CDC، اگرچه بیماری و ذات‌الریه شرایط مزمن نیستند، اما این عفونت در بین هشت عامل اصلی مرگ افراد بالای ۶۵ سال است. افراد مسن در برابر این بیماری‌ها آسیب‌پذیر هستند و کم‌تر قادر به مبارزه با آن‌ها هستند. توصیه‌های ارشد بهداشت و درمان شامل دریافت واکسن آنفولانزا، و گرفتن واکسن سینه‌پهلو، اگر توسط پزشک شما توصیه شود، برای پیش‌گیری از این عفونت و مشکلات تهدید آمیز آن‌ها است.

۹. فالز

خطر افتادن به مراقبت از اتاق اورژانس با گذشت زمان افزایش می‌یابد. طبق گزارش CDC، هر سال، ۲.۵ میلیون نفر در سنین ۶۵ سال و مسن‌تر به دلیل افتادن در بخش‌های اورژانس تحت درمان قرار می‌گیرند. این بیشتر از هر گروه سنی دیگه است. و، طبق تحقیقی که در آگوست ۲۰۱۵ در ژورنال پزشکی اورژانس آمریکا منتشر شد، یک سوم افرادی که به اتاق اورژانس می‌روند ممکن است در عرض یک سال دوباره خود را آنجا پیدا کنند. به گزارش تحقیقی که در ژانویه ۲۰۱۳ در ژورنال Injury و خشونت منتشر شد، همچنین آگاه باشید که اغلب افتادن در خانه رخ می‌دهد که در آن مخاطرات لغزش شامل فرش و کف حمام لغزنده می‌شود.

۱۰. سو مصرف مواد

تجزیه و تحلیل داده‌ها از تحقیق Epidemiologic ملی درباره الکل و شرایط مربوطه حاکی از آن است که در حدود ۶۵ نفر بیش از ۶۵ نفر در برخی نقاط در زندگی خود دچار مشکل اعتیاد یا الکل شده‌اند. الکل و تنباکو در صدر فهرست مواد nonmedical مورد سو مصرف کنندگان بررسی قرار گرفت. مصرف مواد و مصرف الکل به دلیل تعاملات احتمالی با تجویز دارو، تاثیر آن‌ها بر سلامت کلی و افزایش خطرات سلامتی، مانند افتادن، مرتبط با مستی، نگرانی عمده سلامتی ارشد است.

۱۱. چاقی

چاقی یک عامل مهم خطر سلامتی برای بیماری‌های قلبی، دیابت و سرطان است – همه بیماری‌های مزمن که کیفیت زندگی را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند. با افزایش تعداد افزایش در مقیاس، ریسک ابتلا به بیماری‌ها نیز افزایش می‌یابد. از بین افراد بالغ بین ۶۵ تا ۷۴، ۳۶.۲ درصد مردان و ۴۰ درصد از زنان چاق هستند – یعنی شاخص توده بدنی آن‌ها بزرگ‌تر یا برابر با ۳۰ است. همچنین می‌تواند نشانه این باشد که بزرگسالان مسن‌تر به اندازه او فعال یا متحرک نیستند.

۱۲. افسردگی

طبق انجمن روانشناسی آمریکا، ۱۵ تا ۲۰ درصد آمریکایی‌ها بیش از ۶۵ سال افسردگی را تجربه کرده‌اند. یک تهدید برای سلامتی، افسردگی باعث کاهش ایمنی می‌شود و می‌تواند توانایی فرد برای مبارزه با عفونت‌ها را به خطر بیاندازد. به علاوه درمان با دارو و درمان، راه‌های دیگر برای بهبود زندگی بالاتر ممکن است افزایش فعالیت جسمانی – ۵۹.۴ درصد افراد بزرگ‌سال و یا تعامل اجتماعی – بزرگسالان با توجه به گزارش مجمع فدرال بین سازمانی در زمینه آمار مربوط به پیری است.

۱۳. بهداشت دهان

دندان‌های سالم و gums نه تنها برای لبخند زیبا و خوردن آسان، بلکه برای سلامت کلی نیز مهم هستند. طبق گزارش CDC، ۲۵ درصد از بزرگسالان بالای ۶۵ سال دندان‌های طبیعی ندارند. دکتر وی وی گفت: همانطور که سن شما بالا می‌رود، دهان شما به خشک‌تر شدن و cavities تبدیل می‌شود، بنابراین مراقبت بهداشتی مناسب، شامل چک آپ معمولی، باید یک اولویت ارشد بهداشتی باشد.

موضوع مرتبط: ۶ روش بدن شما با عصر بهتر می‌شود

۱۴. فقر

براساس گزارش بنیاد خانواده Kaiser ۲۰۱۵، در سال ۲۰۱۳، ۴۵ درصد از افراد بزرگ‌سال ۶۵ سال و مسن‌تر در زیر سطح فقر درآمد داشتند. این شماره شامل منابع مالی موجود، بدهی‌ها مانند مالیات، منافع ارزش مانند کوپن‌های غذایی، هزینه‌های پزشکی خارج از جیب، تغییرات جغرافیایی در هزینه‌های مسکن و عوامل دیگر می‌شود. زنان مسن‌تر به احتمال کمی بیشتر از مردان در فقر زندگی می‌کنند و شکاف میان بیش از ۸۰ افزایش می‌یابد. افراد بزرگ‌سال مجرد نیز به طور قابل‌توجهی بیشتر با منابع کمتری زندگی می‌کنند. فقر اگر قادر به خرید مراجعه به پزشک، دارو برای شرایط مزمن و دیگر نیازهای اصلی مراقبت‌های بهداشتی نباشد، بر سلامتی ارشد تاثیر می‌گذارد.

۱۵. دفع 

به خاطر داشته باشید که ابله مرغان به عنوان یک بچه بودید؟ زمانی که یک فرد بزرگ‌سال هستید، این کار می‌تواند به عنوان shingles سر و کار داشته باشد. طبق آمار ارائه‌شده از سوی موسسه ملی بهداشت، یک نفر از سه نفر بالای ۶۰ نفر shingles را به خود اختصاص خواهند داد و ۵۰ درصد از تمام آمریکایی‌ها قبل از ۸۰ سالگی آن را تجربه خواهند کرد. این بیماری معمولا فقط یک طرف بدن شما را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد و با درد و یا خارش شدید شروع به خارش می‌کند و سپس به خارش پوست خارش و احتمالا تاول زدن می‌پردازد. یک واکسن در دسترس است، پس با پزشک خود درباره آن صحبت کنید.